Evaluering

I indeværende skoleår er fokus rettet mod friskolen som en kulturbærende fællesskabsskabende skole, hvor eleverne tilegner sig en bred forståelse for fællesskabets betydning for dem selv og omverdenen.

 

Vi har dette skoleår haft fokues på fællesskab på tværs af klasserne.


-Morgensang/fællessamling

Vi har omstruktureret, således børnene sidder sammen med deres skolevenner. Alle sidder på gulvet, og der er indkøbt små tæppefliser til alle børn. Morgensang og fællessamling er stedet, hvor fællesskabet træder tydeligt frem, og det er en dejlig stund, som vi har med hinanden. Vores nye tiltag har skabt mere ro, tryghed og fællesskab blandt børnene. De større elever er gode til at tage hånd om deres yngre skolevenner, hvilket skaber succesoplevelser for både de store og små. Skolevennernes øgede samhver har og haft en positiv effekt på pauser, emneuger og andre situationer, hvor børnene er sammen på tværs af årgang. 



I skoleåret 2021/22 har vi foretaget en ny trivselsmåling.

Vi har benyttet spørgeskemaet, som undervisningsministeriet står bag, således vi kan sammenligne vores resultater med andre skoler.


Der er 2 spørgeskemaer.

Ét til bh-3. klasse og ét til 4.-9. klasse.

Se resultaterne her:


Trivselsmåling Bh-3. klasse

Trivselsmåling 4.-9. klasse